اتاق بازرگانی مادرید انجمن های تجاری را در مادرید سازماندهی می کند


اتاق بازرگانی مادرید روز سه شنبه، 16 آوریل، یک مجمع تجاری در مورد فرصت های سرمایه گذاری در منطقه برگزار کرد. این مجمع بر بخش هایی مانند صنعت بندر، گردشگری و آبزی پروری متمرکز خواهد بود. هدف آن تشویق شرکت های اسپانیایی برای سرمایه گذاری در منطقه Dakhla-Wed Edhab با همکاری سفارت مراکش در اسپانیا است.

اعلام مجمع اقتصادی جنجالی را با جبهه جدایی طلب پولیساریو برانگیخت. هیئت جدایی طلب در مادرید با ادعای همسویی با منافع مراکش در صحرا و نقض قوانین بین المللی، خواستار لغو این مجمع شده است. با وجود مخالفت ها، اتاق بازرگانی مادرید تعهد خود را برای برگزاری مجمع طبق برنامه اعلام کرده است.

تحلیلگران سیاسی معتقدند این مجمع نشان دهنده حمایت مادرید از طرح خودمختاری مراکش و تلاش برای تقویت روابط با مراکش است. آنها استدلال می کنند که منطقه داخلا پتانسیل سرمایه گذاری قابل توجهی را در طیف وسیعی از بخش ها از جمله ماهیگیری، گردشگری، کشاورزی و انرژی های تجدید پذیر ارائه می دهد. سرمایه‌گذاران اسپانیایی به این منطقه علاقه نشان داده‌اند، و قبلاً در انجمن‌های سرمایه‌گذاری شرکت کرده‌اند و برای کشف فرصت‌ها بازدید کرده‌اند.

این مجمع تجاری شامل بحث در مورد فرصت های سرمایه گذاری و بخش های استراتژیک در منطقه داخلا، توسعه زیرساخت ها مانند بندر داخلا آتلانتیک و پتانسیل برای نوآوری و سرمایه گذاری در منطقه خواهد بود. شرکت کنندگان شامل نمایندگانی از نهادهای اسپانیایی و مراکشی خواهند بود که همکاری اقتصادی رو به رشد بین دو کشور را نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید