گوگل از طریق فروشگاه Play خود از کلاهبردارانی که در پشت کلاهبرداری های رمزنگاری شده شکایت کردند


گوگل علیه دو شهروند چینی در منطقه جنوبی نیویورک به اتهام کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال از طریق فروشگاه پلی استور که بیش از 100000 کاربر در سراسر جهان کلاهبرداری کرده است، اقدام قانونی کرده است.

این شکایت ادعا می کند که یونفنگ سان و هونگنام چونگ حداقل از سال 2019 این طرح کلاهبرداری را اجرا کرده اند و از اطلاعات نادرست برای آپلود برنامه های تقلبی خود در Google Play استفاده می کنند. مشاور عمومی گوگل، حلیمه دلین پرادو، بر اهمیت مبارزه با چنین فعالیت‌های غیرقانونی و محافظت از کاربران در برابر کلاهبرداری رمزنگاری تاکید کرد و خاطرنشان کرد که این پرونده به عنوان یک عامل بازدارنده برای متخلفان احتمالی عمل می‌کند.

متهم برنامه‌ها را طوری طراحی کرد که مشروع به نظر برسند و کاربران را با ترازهای نادرست و بازدهی که نمی‌توانستند بازیابی کنند فریب می‌داد. گفته می‌شود که Sun و Cheung از طریق تاکتیک‌های مختلف مانند پیام‌های صوتی گوگل، ویدیوهای تبلیغاتی و بازاریابی وابسته در یک عملیات پیچیده برای فریب قربانیان شرکت می‌کنند.

علیرغم تلاش‌های گوگل برای حذف برنامه‌ها، کلاهبرداران همچنان به ایجاد برنامه‌های جدید و استفاده از تاکتیک‌های فریبنده برای جلوگیری از شناسایی ادامه می‌دهند. گوگل به دنبال خسارات بیش از 75000 دلار و صدور حکم دائمی علیه متهمان برای منع دسترسی آینده آنها به خدمات Google است.

دیدگاهتان را بنویسید