اسراییل، مِا کولپاِ بی مرگ


واضح است که اسرائیل قربانی جهان است. دنیا دوست دارد از یهودیان متنفر باشد. هر اتفاقی بیفتد، اسرائیل به یک توهم دائمی سوق داده می شود.

روزها است که مردم سراسر جهان درگیر مرگ غم انگیز و تاسف بار هفت امدادگر هستند. این واقعه باعث شد فکر کنم که جهان دائماً اسراییل را قربانی می کند و همیشه برای هر بیماری در جهان انگشت به سوی اسرائیل نشانه می رود.

مورد

هفت داوطلب از World Central Kitchen (WCK)، یک سازمان غیرانتفاعی و غیردولتی که کمک های غذایی را ارائه می دهد، به طور ناخواسته در اثر شلیک نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) کشته شدند. WCK در سال 2010 توسط آشپز و رستوران آمریکایی اسپانیایی، خوزه آندرس تأسیس شد. این سازمان در تامین غذا برای غزه فعال بود.

بر اساس گزارش ها، هفت کارمند WCK در اواخر شب به دلیل هویت اشتباه کشته شدند. فقط یک گزارش دیدم که زمان ذکر شده بود و آن ساعت 9:30 شب بود.

سرآشپز آندرس در واکنش به این خبر غم انگیز در توییتر سابق “X” گفت که “دل شکسته.» او نوشت: «اینها مردم هستند … فرشته ها. آنها بی چهره نیستند … آنها بی نام نیستند.او به طعنه زدن به اسرائیل ادامه داد:دولت اسرائیل باید این کشتار بی رویه را متوقف کند. ما باید کمک های بشردوستانه را محدود کنیم، کشتار غیرنظامیان و امدادگران را متوقف کنیم و استفاده از غذا به عنوان سلاح را متوقف کنیم.«همه این انگشت نشان دادن به اسرائیل کاملاً نادرست است.

من شنیدم که سربازان ارتش اسرائیل یک مرد مسلح را با کاروان WCK دیدند و ارتش اسرائیل دستور روشنی برای شلیک به هر کسی که آرپی جی، اسلحه یا هر سلاح دیگری حمل می کرد داشت. از این گذشته، عوامل حماس یونیفرم نمی پوشند. آنها پشت غیرنظامیان پنهان می شوند و حملات خود را از زیرساخت های غیرنظامی آغاز می کنند.

جنگی که در 7 اکتبر 2023 در غزه آغاز شد، پس از کشتار وحشیانه حماس در اسرائیل، توسط غزه ها و نه اسرائیل آغاز شد. اما جهان قبلاً علت جنگ را فراموش کرده است. یک ماه قبل از جنگ، خیابان های اروپا و آمریکا مملو از تظاهرات آتشین بود که خواستار پایان جنگ بودند. خواهان آتش بس فوری

اما با کشتاری که در 7 اکتبر در اسرائیل روی داد، به نظر می رسد که حماس این معامله را فراموش کرده است. همه آنها تحت حملات مداوم به اسرائیل مجبور به دفاع از خود شده اند. در ایالات متحده، رسانه‌های ضد اسرائیلی که از دولت بایدن و حزب دموکرات دستور می‌گیرند و به آن خدمت می‌کنند، تمام تلاش خود را کرده‌اند تا تصویری را ترسیم کنند که گویی ارتش اسرائیل عمدا به این فعالان با فضیلت WCK شلیک کرده است.

حادثه WCK دلیلی بود که جهان از اسرائیل حمایت کرد و به عنوان یک هدیه آمد. اکنون جهان می تواند انزجار خود را از اسرائیل ابراز کند. این رویداد بن‌بستی بود که بن‌بست اسرائیل را در مورد وضعیت غزه، ویرانی غزه، جنگ شکست. انگار اسرائیل این جنگ را می خواهد، آن را می خواهد.

رنجی که کل جامعه اسرائیل در شش ماه گذشته متحمل شده بود، پاک شد. یهودیان باید رنج بکشند، آنها حق صلح ندارند، این پیام است.

جوزف بایدن رئیس جمهور خشمگین پس از اطلاع از مرگ کارگران WCK، از کاخ سفید فریاد زد:اسرائیل به اندازه کافی برای محافظت از کارگران انجام نداده است. این یک بار نیست. چنین اتفاقی نمی تواند رخ دهد

آیا جو بایدن تا به حال به یک منطقه جنگی رفته است که در آن کل سیستم هشدار بیولوژیکی یک سرباز در حالت آماده باش است تا مطمئن شود که او هدف آتش دشمن نیست؟ من اینجا هستم که بگویم، البته نه!

من مقصرم  تصویر توسط گرد آلتمن از Pixabay
من مقصرم تصویر توسط گرد آلتمن از Pixabay

اسراییل با رفتار خود انتقاد می کند

بخش بزرگی از مشکل به اسرائیل مربوط می شود. نخست وزیر اسرائیل و دولتش بدون صرف زمان کافی برای فکر کردن به آن واکنش نشان دادند. آنها ناگهان به ایالت Mea Culpa حرکت می کنند.

هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل بلافاصله وارد راه هوایی شد و گفت:یک اشتباه جدی مرتکب شد. ما بلافاصله نتایج تحقیقات را اجرا خواهیم کرد. این حادثه دشوار نتیجه شناسایی اشتباه در یک موقعیت بحرانی – در شب در زمان جنگ بود

آقای حلوی نیز بدون بررسی دقیق دو افسر این حادثه را اخراج کرد. او سربازان آنها را به شدت آزار می داد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از فعالان WCK خواست از این کشور، بریتانیا، استرالیا و لهستان عذرخواهی کنند. وی همچنین از آقای بایدن خواست که عذرخواهی کند و توضیح دهد که در چه شرایطی چنین حوادثی معمولاً در زمان جنگ رخ می دهد.

یهودیان می توانند هر چه بخواهند عذرخواهی کنند، اما عذرخواهی آنها غیرقابل قبول است. یهودیان نمی توانند اشتباهات قابل مجازاتی مرتکب شوند. هر اشتباهی باید مجازات شود.

و تهدید به مجازات از کاخ سفید پخش شد – به سرعت.

دیگر خبری از mea culpa نیست

اسرائيل هرگز نبايد عذرخواهي كند و در حالي كه حقايق ناشناخته است به خاطر چيزي كه در آن گناهي ندارد، فرياد بزند.

نحوه برخورد با چنین حوادثی

اول و مهمتر از همه، اقداماتی مانند اخراج فوری افسران ارتش اسرائیل نباید با زانو زدن انجام شود. چنین اقداماتی می توانند منتظر بمانند تا داستان کامل باز شود. و ممکن است لازم نباشد.

این چیزی است که باید اتفاق می افتاد:

اسرائیل باید فوراً بیانیه ای صادر می کرد: ما بابت فاجعه ناخواسته عذرخواهی می کنیم. ما به خانواده WCK تسلیت می گوییم و تحقیقات را آغاز کرده ایم. از همه طرف های ذینفع می خواهیم که صبور باشند. زمان پاسخگویی وجود خواهد داشت.

سپس اجازه دهید تحقیقات ادامه یابد و انتقادات آتشین از اسرائیل فروکش کند. زمان در چنین مواردی بازیکن است. با گذشت زمان عناوین دیگری روی صحنه خواهند رفت.

ایالات متحده و سایر کشورها چگونه با چنین شرایطی برخورد می کنند. آمریکا اخیراً وضعیت ناگوار خود را داشت و بدتر از آن، سعی کردند آن را سرپوش بگذارند.

اسرائیل باید یاد بگیرد که هرگز از تفنگ نپرد

تا زمانی که اسرائیل یاد نگیرد سر خود را بالا بگیرد و به رفتار ارتجاعی Mea Culpa پایان دهد، همیشه مقصر خواهد بود یا خیر.

اسرائیل باید همیشه به خاطر داشته باشد که اگر آنها جهان را قربانی کنند، قربانی تمام جهان است. همچنین به یاد داشته باشید که جهان عاشق تنفر از یهودیان است، یک بیماری اجتماعی به نام یهودستیزی.

پیام مهم دیگر برای اسرائیل: یهودیان، مانند همه مردم دیگر، خواه ناخواه حق دارند از خود دفاع کنند. روزهای هولوکاست که یهودیان بی سر و صدا در اتاق های گاز نازی ها قرار می گرفتند.

عادی سازی یهودستیزی غیرقابل قبول است و باید با تمام جسم و روح با آن مبارزه کرد.

تنظیم عاطفی

مهارتی که اسرائیل به آن نیاز دارد کنترل عاطفی است. اگر توانایی کنترل احساسات پیرامون یک موقعیت، چیزی که اتفاق می افتد، یک رویداد را پیدا نکند، آن رویداد بر اسرائیل قدرت دارد. اسراییل به وقایع و دشمنانش اجازه می دهد تا از طریق واکنش مجرمانه اش کنترل را در دست بگیرند.

همچنین به عنوان کنترل قاب شناخته می شود. از دست دادن قاب، قدرت شما را در دستان دیگری قرار می دهد و بازگرداندن آن آسان نیست.

وقتی رهبران اسرائیل به شدت با واکنشی زانو زده واکنش نشان می دهند، قدرت خود را به دیگران می سپارند. این «دیگران» فقط حماس نیستند. آنها همچنین در سمت چپ سیاست هستند که هیچ راه حلی ندارند. تنها چیزی که آنها دارند این است که حزب زانو زده mea culpa را که به آن حمله کردند شکست دهند و به کرسی قدرت برسند.

بازیابی این قدرت آسان نخواهد بود. اگر کسی در اسرائیل وجود داشت که می توانست به دولت در مورد نحوه کنترل چارچوب مشاوره دهد.

رهبران اسرائیل باید از خود بپرسند که چرا در لحظه ای که می توانستم پرونده و ماموریت را از دست بدهم، تحریک شدم و به شدت واکنش نشان دادم.

دیدگاهتان را بنویسید