رئیس جمهور مکزیک دولت بایدن را تهدید کرد


آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، دولت ایالات متحده را در مورد هجوم احتمالی مهاجران غیرمجاز به ایالات متحده تهدید کرده است.

اوبرادور اصرار داشت که مهاجران لاتین تبار می‌توانند بدون توافق متقابل با دولت جو بایدن، از مرز وارد ایالات متحده شوند.

اوبرادور شرایط خود را بیان کرد که شامل موارد زیر بود

  • حمایت مالی قابل توجه از کشورهای آمریکای لاتین،
  • لغو تحریم ها علیه ونزوئلا،
  • پایان دادن به تحریم کوبا،
  • برای مهاجران غیرقانونی ساکن ایالات متحده ویزای کاری صادر کنید.

به گزارش نیویورک پست، یک روز پس از مصاحبه 25 مارس، مایک جانسون، نماینده جمهوری خواه کنگره، درخواست خود را از مکزیک برای همکاری بیشتر در مهار خشونت های مرزی تکرار کرد.

رئیس‌جمهور مکزیک با کارتل‌ها برخورد می‌کند و خواهان مهاجرت گسترده‌تر به کشورمان با سرمایه ایالات متحده است. پرزیدنت بایدن باید با این واقعیت روبرو شود که استفاده از اهرم فشار، مانند پرزیدنت ترامپ، و نه لفاظی های توخالی، تنها راه برای وادار کردن مکزیک به ایفای نقش حیاتی خود در تامین امنیت مرزها است.“جانسون گفت.

ما باید از هر ابزاری که در اختیار داریم برای امنیت مرزها و جلوگیری از ورود بیگانگان به ایالات متحده استفاده کنیم، از جمله پروتکل‌های حفاظت از مهاجرت. و ما باید هر ذره اهرمی را به کار بگیریم تا دولت مکزیک را مجبور به همکاری کنیم. جانسون افزود.

مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز عبور کرده اند به CBP ایالات متحده در ال پاسو، تگزاس عکس نوشته مانی آلبرشت.  dvdshub دامنه عمومی.
مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز عبور کرده اند به CBP ایالات متحده در ال پاسو، تگزاس عکس نوشته مانی آلبرشت. dvdshub دامنه عمومی.

60 دقیقه مصاحبه با رئیس جمهور مکزیک

در بخش اخیر از برنامه تلویزیونی محبوب “60 دقیقه،” رئیس جمهور مکزیک لوپز اوبرادور به موضوع بسیار بحث برانگیز مهاجرت غیرقانونی پیرامون ایالات متحده تحت رهبری رئیس جمهور بایدن پرداخت.

رئیس جمهور لوپز اوبرادور در پاسخ به سؤالی که شارین آلفونسی، خبرنگار CBS News در مورد اینکه آیا مکزیک قصد محدود کردن مهاجرت را دارد، تعهد کشورش به انجام این کار را ابراز کرد و بر اهمیت پرداختن به علل زمینه‌ای با رویکردی جدی تأکید کرد.

«همه فکر می کنند که شما در حال حاضر قدرت کاهش مهاجرت را دارید. چه برنامه ای داری؟” او را فشار داد.

رئیس‌جمهور مکزیک به زبان اسپانیایی گفت: «ما این کار را انجام می‌دهیم، اما می‌خواهیم دلایل اصلی آن جدی گرفته شود.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک.  عکس وزارت امور خارجه
آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک. عکس وزارت خارجه 2021.

شرایط بیان شده است

اوبرادور به آلفونسی پیشنهاد کرد که برای کمک به مکزیک در کاهش جریان مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده، دولت بایدن باید 20 میلیارد دلار در سال برای حمایت از ابتکارات در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب اختصاص دهد.

رئیس‌جمهور مکزیک در این گفت‌وگو بر پیشنهاد خود مبنی بر قانونی کردن مهاجران غیرقانونی متعدد در آمریکا، لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و لغو تحریم‌ها علیه ونزوئلا به عنوان گام‌های ضروری برای دستیابی به این هدف تاکید کرد.

او همچنین به خبرنگار آلفونسی گفت که تعداد گذرگاه‌های غیرقانونی مهاجران بین دسامبر و ژانویه به دلیل مکزیک کاهش یافته است “بیشتر مراقب باش” در مورد مرز جنوبی خودش. اوبرادور دولت او روسای جمهور آمریکای مرکزی به همراه رئیس جمهور کوبا با رئیس جمهور ونزوئلا صحبت کردند.

ما از آنها برای جلوگیری از جریان مهاجران کمک خواستیم. او گفت. با این حال، این یک راه حل کوتاه مدت است، نه یک راه حل بلند مدت.

رئیس جمهور مکزیک پرسید اگر دولت بایدن با فهرست خواسته های او موافقت نکند، چه اتفاقی می افتد؟ برای هشدار دادن، جریان مهاجران… ادامه خواهد داشت.»

آلفونسی در پاسخ به تهدید رئیس جمهور گفت که منتقدان او را به همدستی متهم می کنند “باج گیری دیپلماتیک” از رسیدگی به بحران مهاجرت غیرقانونی خودداری می کند مگر اینکه خواسته هایش برآورده شود.

“من صادق هستم” لوپز اوبرادور به آلفونسی گفت. ما باید چیزها را همانطور که هستند بگوییم و من همیشه آنچه را که احساس می کنم می گویم. من همیشه آنچه را که فکر می کنم می گویم.”

تا لحظه نگارش این خبر، هیچ گزارشی در رسانه ها مبنی بر اظهار نظر رئیس جمهور جو بایدن در مورد پیشنهاد رئیس جمهور مکزیک وجود ندارد.

می توان با خبرنگار سی جی واکر تماس گرفت [email protected]



دیدگاهتان را بنویسید