Impossible EmDrive توسط ناسا و سایر علوم تایید شده است


MDrives

مشکل تامین انرژی سفینه‌های فضایی که می‌توانند به ستارگان دیگر سفر کنند این است که مقدار سوخت مورد نیاز بسیار زیاد است. EmDrive می تواند از این امر جلوگیری کند.

یک درایو فضایی که چیزی را نمی سوزاند، اختراع فوق العاده ای است که می تواند کشتی های از نوع Star Trek را ممکن کند. کار جدید ناسا و دیگران امیدوارکننده به نظر می رسد.

علم و فناوری به سرعت در حال توسعه هستند به طوری که حداقل 100 مجله علمی با داوری همتا وجود دارد. هیچ کس نمی تواند همه آنها را پیگیری کند، اما با 60 سال تحصیل علم، حداقل می توانم برخی از اکتشافات جالب تر را توضیح دهم و آنها را در اینجا خلاصه کنم.

اگر آزار دادن یک نفر خیلی خسته کننده به نظر می رسد، لطفاً ادامه دهید، موارد بیشتری وجود دارد و احتمالاً برخی شما را علاقه مند خواهند کرد.

درایو سفینه فضایی الکتریکی (EmDrive)

یک اعلامیه کمی غیرمعمول در فید روزانه MS Clickbait یک مهندس استرالیایی بود که قبلاً با ناسا کار می کرد و ادعا می کرد که شرکت او یک محرک فضایی ایجاد کرده است که به جرم واکنشی نیاز ندارد.

تمام سیستم‌های پیشران موجود برای هر اقدامی به قانون واحد نیوتن تکیه می‌کنند که یک واکنش وجود دارد که به این معنی است که فشار دادن چیزی به عقب دستگاه را به جلو می‌برد.

دکتر چارلز بوهلر، مهندس سابق ناسا و یکی از بنیانگذاران Exodus Propulsion Technology، اخیراً گفت که دستگاه آنها کار می کند. این درایو آزمایش شده توسط ناسا نیست و هنوز به طور مستقل مورد مطالعه قرار نگرفته است.

این یک کلیک روی بینگ بود، اما وقتی به شرکت نگاه کردم، متوجه شدم که آنها چندین سال پیش تحقیق روی آن پروژه ظاهراً مهم را متوقف کردند تا کمی پول به دست آورند.

ظاهراً آنها از آن زمان به پروژه بازگشته اند.

نمونه emdrive  تصویر از ویدیوی CC YouTube
نمونه emdrive تصویر از ویدیوی CC YouTube. vQKjOP3GyoQ

ناسا در حال کار بر روی EmDrive است که نیازی به پرتاب جرم ندارد. در سال 2001، راجر شاو، فیزیکدان بریتانیایی، یک محرک فضایی را پیشنهاد کرد که بر روی امواج مایکروویو به روشی پیچیده تکیه داشت.

https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2021/02/03/ultimate-ev-engine-this-nasa-funded-space-drive-requires-no-fuel/?sh=6361aae57413

یک درایو اثر ماخ نزدیک به هم توسط پروفسور فیزیک جیمز وودوارد و چند تن از همکارانش طراحی و ساخته شد. این برنامه با کمک هزینه مفهومی پیشرفته نوآورانه ناسا توسعه یافته است. مشابه است و بر جنبه ای کمتر شناخته شده از نظریه نسبیت انیشتین تکیه دارد.

درایو مایکروویو دیگری که توسط دانشمند آمریکایی Guido Fetta ساخته شده است نیز در حال آزمایش است.

به نظر می رسد که این درایوها با وجود نقض بسیاری از قوانین فیزیک سنتی، کار می کنند و به طور گسترده آزمایش می شوند، ظاهراً توسط دانشمندانی که هم نسبیت و هم مکانیک کوانتومی را فراموش کرده اند، که هر دوی آنها قدیمی ترین قوانین فیزیک را نقض می کنند. اگر هر یک از آنها کار کند، منابع انرژی هسته‌ای که برق تولید می‌کنند در یک سیستم مهر و موم شده می‌توانند فضاپیما را تقریباً برای همیشه به مریخ و بازگشت به پلوتون یا پروکسیما قنطورس (حدود 4.5 سال نوری از ما) سوق دهند.

تاکنون نیروی ایجاد شده توسط هر یک از این درایوهای پیشنهادی کوچک اما ثابت است، که لازم است زیرا سرعت های ایجاد شده در حال افزایش است و ممکن است در نهایت به سرعت نور نزدیک شود، جایی که پدیده های نسبیتی مانند پیر شدن هر مسافری کند می شود.

اخیراً تیمی در چین ظاهراً EmDrive کارآمدی را توسعه داده اند و ناسا تأیید کرده است که کار می کند.

https://www.wired.com/story/nasa-validates-impossible-space-drive/

همکاری CMS ساختار کوارکی تماما سنگین جدیدی را مشاهده می کند که Physics.org گزارش می دهد

برای بیش از یک دهه، CMS Collaboration، گروه بزرگی از محققان مستقر در موسسات مختلف در سرتاسر جهان، داده‌های جمع‌آوری‌شده بر روی شیر برق ماه فشرده، یک آشکارساز ذرات همه‌منظوره در برخورد دهنده بزرگ هادرون (LHC) سرن را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

این همکاری علمی بین المللی در مقیاس بزرگ در تلاش است تا انواع پدیده های فیزیکی گریزان، از جمله ذرات عجیب و غریب و ماده تاریک را مشاهده کند.

ساختار کوارک سنگین جدید اخیراً مشاهده شده برای من و شما چه معنایی دارد؟

به عنوان کسی که واقعاً فیزیک ذرات و مکانیک کوانتومی را مطالعه کرده است، ممکن است از من انتظار داشته باشید که در حال حاضر معنای این موضوع را برای افراد عادی توضیح دهم. خب، افراد LHC به دنبال کاری هستند که با بزرگترین ماشینی که پس از کشف بوزون هیگز ساخته شده است، انجام دهند، می توانم به شما بگویم که اساساً برای شما یا حتی من مزخرف است.

آب را با نور تبخیر کنید

اما در مورد این چطور؟

https://phys.org/news/2024-04-vaporize.html

PNAS، منبع انتشار نورخوانی رایگان مورد علاقه من:
“اثرات فوتومولکولی: برهمکنش نور مرئی با رابط هوا و آب.” https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.2320844121 به زبان انسان ترجمه شده است که به این معنی است که نور می تواند آب را بدون گرم کردن آن تبخیر کند.

ممکن است حداقل به اندازه یادگیری کوارک های سنگین بی فایده به نظر برسد، اما می تواند بسیار مهم باشد زیرا تبخیر آب آن را نیز تقطیر می کند، به این معنی که می توانید آب آشامیدنی را از آب دریای آلوده یا معمولی دریافت کنید.

اکنون می‌توانیم این کار را انجام دهیم، اما انرژی زیادی می‌طلبد و یافتن راهی برای انجام آن بدون تولید گرمای بسیار گران‌قیمت (و اغلب آلاینده) می‌تواند نمک‌زدایی و حتی آب‌زدایی زباله‌های هسته‌ای را عملی کند (در نتیجه حجم آن را کاهش می‌دهد).

این کشف و نامیده می شود “اثرات فوتومولکولی” با این حال، سال گذشته، آن کشف اولیه به یک رابط هیدروژل فوق‌العاده خاص با کاربرد بسیار محدود نیاز داشت، اما محققان MIT در یک نشریه PNAS توضیح دادند که آنها دریافتند که این اختراع جدید روی هر سطح آب صاف یا حتی روی یک قطره آب کار می‌کند. برای اینکه بتواند تاثیر بگذارد تغییر آب و هوا (بخار آب یک آلاینده اصلی گلخانه ای است) یا نحوه پخش شدن مه یا حتی نحوه عملکرد ابرها.

این برای امروز است، اما اگر آن را دوست داشته باشید یا حداقل آن را به اشتراک بگذارید، ممکن است بتوانم با سردبیر اینجا صحبت کنم تا به من اجازه دهد هفته آینده یکی دیگر را بنویسم.

BTW، با وجود اینکه من در مورد کشف کوارک ها شوخی کردم، همه تحقیقات اساسی مهم است زیرا هیچ راهی برای دانستن اینکه چنین اکتشافاتی در نهایت به چه چیزی منجر می شود وجود ندارد.

به عنوان مثال، ادیسون بارها علیه جریان متناوب به نفع سیستم DC خود مبارزه کرد.

در ابتدا به نظر می رسید که آنها سیستم های نسبتاً مساوی هستند، اگرچه سیستم ادیسون حداقل هر چند مایل به یک نیروگاه نیاز داشت زیرا انتقال ولتاژ DC دشوار بود.

سپس نابغه تقریباً فراموش شده نیکولا تسلا (بله، نام خودرو به نام او گرفته شد، حتی اگر ماشین از برق DC استفاده می کرد) چیزهای کوچکی مانند ترانسفورماتور اختراع کرد (به بالای برخی از تیرهای برق نگاه کنید، آنها قوطی های خاکستری هستند که انتقال AC را ممکن می کنند. جریان طولانی) و چیزهای کوچک دیگری مانند موتورهای الکتریکی که در فن ها، یخچال ها و هزاران ابزار مفید دیگر می بینید که AC را به بهترین سیستم و همچنین، اساساً ساخت قرن گذشته تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید