پیشرفت فن آوری های کشاورزی هوشمند آب و هوایی در آفریقا


هیئت مدیره بانک جهانی 40 میلیون دلار اضافی کمک مالی IDA* را برای تسریع تأثیر CGIAR** پروژه تحقیقات آب و هوا برای آفریقا (AICCRA) تصویب کرده است، که گامی مهم در جهت پیشرفت فناوری های کشاورزی هوشمند با آب و هوا (CSA) و پر کردن شکاف های حیاتی است. . در انعطاف پذیری آب و هوا و امنیت غذایی در اتیوپی، غنا، کنیا، مالی، سنگال و زامبیا.

بودجه جدید تخصیص یافته به مراکز CGIAR از طریق مرکز بین المللی کشاورزی گرمسیری (CIAT) اعتبار سنجی و انتشار فن آوری ها و شیوه های CSA را در کشورهای ذی نفع تسهیل می کند، که نشان دهنده مناطق کشاورزی-اکولوژیکی متنوعی هستند که در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر هستند. از طریق این عملیات، کشاورزان و دامداران برای پیش‌بینی مؤثرتر و آمادگی برای رویدادهای مرتبط با آب و هوا، با دسترسی بهبودیافته به توصیه‌های آب و هوایی که مستقیماً به سیستم‌های واکنش مؤثر مرتبط است، مجهز خواهند شد. این امر جوامع را قادر می سازد تا با موفقیت بیشتری از معیشت و محیط زیست خود محافظت کنند

چکیب زنان، مدیر منطقه ای توسعه پایدار بانک جهانی، گفت: «ما متعهد به همکاری نزدیک با شرکای خود هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که کشاورزان و سایر ذینفعان از راه حل های نوآورانه برای مقابله با چالش های تغییرات آب و هوایی بهره مند می شوند. سرمایه گذاری در کشاورزی هوشمند برای افزایش امنیت غذایی و توسعه اقتصادی پایدار ضروری است.

پروژه AICCRA با هدف تقویت ظرفیت دولت‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای، کشاورزان و سایر ذینفعان مرتبط و افزایش دسترسی و استفاده از خدمات اطلاعات آب و هوا و فناوری‌های کشاورزی هوشمند با اقلیم معتبر در آفریقا است. این عملیات اضافی برای افزایش فعالیت‌های کلیدی در شش کشور ذینفع، از جمله تولید و اشتراک دانش، تقویت مشارکت‌ها برای ارائه و اعتبارسنجی نوآوری‌های CSA از طریق پایلوت، تامین مالی خواهد کرد. مهمتر از همه، به ایجاد یک مرکز منطقه ای برای سلامت کود و خاک در غرب آفریقا، با هدف بهبود درازمدت سلامت خاک و انعطاف پذیری آب و هوا در این منطقه فرعی کمک خواهد کرد.

علاوه بر تعهد بانک جهانی، سایر شرکا برای حمایت از پروژه AICCRA گام بر می دارند. بنیاد بیل و ملیندا گیتس قصد دارد 18.8 میلیون دلار به صورت وثیقه برای تسریع تأثیرات AICCRA اختصاص دهد. علاوه بر این، دفتر Chérifien des Phosphates (OCP) 5 میلیون دلار برای حمایت از هاب جدید حاصلخیزی خاک ارائه خواهد کرد.

بوتهینا گوئرماجی، مدیر ادغام منطقه ای بانک جهانی برای آفریقا و خاورمیانه گفت: «این تلاش مشترک نشان دهنده تعهد مشترک برای رسیدگی به چالش های ناشی از تغییرات آب و هوایی و تخریب خاک در آفریقا است. تاثیر تغییرات آب و هوایی بر وضعیت امنیت غذایی آفریقا نیازمند راه‌حل‌های منطقه‌ای و مشارکت‌های قوی‌تر برای دستیابی به اثرات پایدار و کاهش فقر در یک سیاره قابل زندگی است.

دیدگاهتان را بنویسید