روابط آمریکا و اسرائیل: آیا آمریکا ارتش اسرائیل را تحریم خواهد کرد؟


دولت بایدن به شدت ضد اسرائیل است و حتی آن را پنهان نمی کند. روابط آمریکا و اسرائیل مانند سنگی در چاه فرو می رود.

آمریکا در حال آماده شدن برای اعمال تحریم ها علیه اسرائیل است

برای اولین بار در تاریخ روابط اسرائیل و ایالات متحده: انتظار می رود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تحریم هایی را علیه گردان نزاه یهودا اعلام کند. این در شرایطی است که اعراب در یهودیه و سامره نقض حقوق بشر می کنند. از جمله، تصور می شود که آمریکایی ها ممکن است انتقال کمک های نظامی Made in the USA به گردان ها را ممنوع کنند. و افسران و سربازان آن از آموزش با ارتش آمریکا منع خواهند شد.

*گردان 97 نتزاه یهودا (نیروهای دفاعی اسرائیل) که قبلاً نهال حردی نامیده می شد، گردانی از تیپ کفیر نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) است که عمدتاً در منطقه یهودیه و سامره خدمت می کند. هدف این گردان اجازه دادن به مردان یهودی حردی از گروه‌های متعلق به یهودیت افراطی ارتدوکس است که با تفسیر دقیق ریشه‌های مذهبی و قوانین و سنت هلاکی-یهودی پذیرفته شده‌شان، بر خلاف ارزش‌ها و شیوه‌های سازگارتر یا مدرن‌تر مشخص می‌شود. halakhic در چارچوبی که به شدت رعایت می شود، اعتقادات مذهبی آنها محیطی مساعد برای خدمت به عنوان سربازان رزمی در ارتش اسرائیل ایجاد می کند.

قانون روابط آمریکا و اسرائیل: گردان نتزاه یهودا
نتزه نماد گردان یهودا است

پس از اینکه ممنوعیت قبلاً اعمال شده بود “ساکن*،” و برای اولین بار نیست که دولت بایدن در آستانه اعمال تحریم ها علیه اسرائیل است. این همان دولتی است که تحریم ها علیه ایران، کشور شماره یک حامی تروریسم در جهان را لغو کرد.

* «شهرک نشینان»، اصطلاحی تحقیرآمیز برای یهودیان ساکن یهودیه و سامره.

اوباش متمایل به چپ هرگز در برابر اسرائیل نمی خوابند

شاید بتوان گفت، این اقدام موفقیت آمیز چپ است که دائماً با تیم بایدن برای تضعیف اسرائیل به هر طریق ممکن کار می کند.

پاسخ اسرائیل

ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی اسرائیل در پاسخ به گزارشی مبنی بر اعمال تحریم ها علیه گردان نتزاه یهودا گفت:ممنوعیت سربازان ما یک موضوع بسیار جدی است و به منزله عبور از خط قرمز است. وزیر دفاع یوآو گالانت مطمئناً از نزا یهودا حمایت خواهد کرد. انتظار می رود که او تسلیم دستورات آمریکا نشود و باید کاملاً توسط جنگنده های گردان پشتیبانی شود. در غیر این صورت، ما آنها را در نیروی پلیس مرزی اسرائیل قرار خواهیم داد تا از این گردان مهم به عنوان قهرمان استقبال کنند.

سازمان های چپ از طریق رویاها به وجود می آیند

چندین سازمان چپ در اسرائیل وجود دارند که بر خلاف منافع این کشور فعالیت می کنند. هدف آنها شکست محافظه کاران و حمایت از آرمان های چپ است.

سه مورد از این سازمان ها عبارتند از:

  • B’Tselemیک سند غیرانتفاعی مبتنی بر اورشلیم “نقض حقوق بشر” در یهودیه و سامره. آنها اغلب به شیوه ای توهین آمیز و متکبرانه عمل می کنند و حقیقت را برای دستگاه تبلیغاتی خود به دروغ تبدیل می کنند.
  • سکوت در حال شکستن استیک سازمان غیردولتی اسرائیلی توسط کهنه سربازان ارتش اسرائیل با هدف خودداری از خدمت تاسیس شد. آنها اسنادی (اغلب جعلی) هستند که از سوی پرسنل نظامی و نیروهای ذخیره اسرائیلی درباره تجربه خدمت آنها در یهودیه و سامره اخراج شده اند.
  • الان آرامشیک گروه فعال و مدافع لیبرال غیردولتی با هدف ترویج ایده فاجعه بار «راه حل دو دولتی».

این گروه ها می خواهند از کمک دولت بایدن برای تحقق رویاهای خود استفاده کنند.

اگر این اتفاق بیفتد، دولت بایدن آشکارا در خدمت چپ افراطی اسرائیل-ضد-صهیونیسم-اسرائیل-حاکمیت تلقی می شود.

آیا روابط آمریکا و اسرائیل ممکن است به دلیل شنیده ها شکست بخورد؟

برای اولین بار در تاریخ روابط اسرائیل و ایالات متحده، یک رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد تحریم هایی را نه بر “عوامل تماشاگران”، یک سازمان جناح راست، بلکه علیه یک گردان ارتش اسرائیل، یک واحد نظامی که وظیفه دفاع و حفاظت از اسرائیل را دارد، اعمال کند. این عبور از خط قرمزی است که باید میخ بر تابوت اتحاد دو کشور بنشاند.

بلینکن نتانیاهو درباره روابط آمریکا و اسرائیل  تصویر از اسکرین شات ویدیوی CC Youtube.
بلینکن نتانیاهو درباره روابط آمریکا و اسرائیل تصویر از اسکرین شات ویدیوی CC Youtube.

همیشه اولین بار برای صحبت وجود دارد

مردم اسرائیل امیدوارند که وزیران گالانت، بنی گانتز و رهبر مخالفان، ام کی یار لاپید، که دائماً موضوع استخدام مردان افراطی ارتدوکس در نیروهای ارتش اسرائیل را مطرح می کنند، علیه این تصمیم اشتباه ضدیهودی دولت بایدن صحبت کنند. . حمله گردان فوق ارتدکس «نتزه یهودا».

نتزاه یهودا بهترین فرماندهان و مبارزان خود را برای مردم اسرائیل در جنگ شمشیرهای کنونی ایران در برابر دشمن تروریست وحشی نازی حماس قربانی کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد:تحریم نیروهای دفاعی اسرائیل ممنوع! در هفته‌های اخیر، من علیه اعمال چنین تحریم‌هایی علیه شهروندان اسرائیلی کار کرده‌ام، از جمله از طریق گفتگو با مقامات ارشد دولت آمریکا. در زمانی که نیروهای ما در حال مبارزه با هیولاهای تروریستی هستند، هدف از تحریم یک واحد ارتش اسرائیل اوج پوچ و پستی اخلاقی است. دولت تحت رهبری من تمام اقدامات ممکن را در برابر این اقدامات انجام خواهد داد

خوش آمدید به کسانی که می گویند و می کنند

همچنین و امیدواریم که برادران اسلحه، همچنین به نام های آخیم لانشک و برادران و خواهران اسلحه، سازمانی متشکل از مردان و زنان ذخیره ارتش اسرائیل، به عنوان بخشی از اعتراض به اصلاحات قضایی که توسط دولت سی و هفتم اسرائیل ترویج می شود، عمل می کند. به رهبری بنیامین نتانیاهو، که پرچم ملی-غیرنظامی را حمل می کند و خواستار استخدام بخش افراطی ارتدوکس در ارتش اسرائیل است، برای جمع آوری میلیون ها مثقال برای این گردان تلاش خواهد کرد، که در راس نیزه های افراطی ارتدوکس است که در ارتش اسرائیل خدمت می کنند.

خوش آمدید به کسانی که می گویند و می کنند.

متحدان هوای منصفانه

وقتی متحدی دارید که به شما پشت می کند، شگفتی های غیرمنتظره از کلاه بیرون کشیده می شود.

اقدامات BDS آمریکا (بایکوت، حذف، تحریم اسرائیل) علیه برخی از مردان، عمدتا یهودیان مذهبی که در منطقه یهودیه و سامره زندگی می کنند، به حالت تعلیق درآمد. هنگامی که شما صحبت نمی کنید، تعجب نخواهید کرد که با تحریم ها علیه گردان نتزاه اسرائیل مواجه شوید.

اگر در مورد تحریم‌ها علیه گردان نتزاه اسرائیل سکوت کنید، در مرحله بعد علیه تیپ گولانی ارتش اسرائیل، یک تیپ پیاده نظام ارتش اسرائیل که تابع لشکر 36 است و به طور سنتی با فرماندهی شمال مرتبط است، تحریم خواهید شد.

اگر در مورد ممنوعیت تیپ گولانی قیام نکنید و سکوت نکنید، باید از تحریم چتربازان متحمل شوید. و اگر بایستید و در مورد ممنوعیت چتربازان ساکت نشوید، علیه نیروی هوایی اسرائیل و واحد 8200، واحد سپاه اطلاعات ارتش اسرائیل برای عملیات های مخفی، جمع آوری سیگنال ها و رمزگشایی کد، ضد جاسوسی، جنگ سایبری، نظامی تحریم خواهید شد. اطلاعات و نظارت

و جای تعجب نیست که حتی سرلشکر یهودا فاکس، که در حال حاضر فرماندهی مرکزی ارتش اسرائیل را بر عهده دارد، که شامل منطقه ویران شده یهودیه و ساماریه می شود، ممکن است از سوی دولت بایدن تحریم شود. و کشورهای دیگر ممکن است به سرعت به جنبش BDS بپیوندند.

اسرائیل باید خانه خودش را داشته باشد.

ذهنیت یهودستیزی

ماهیت یهودی ستیزی این است که آنها دوست ندارند یهودیان را قوی و قادر به دفاع از خود ببینند. آنها ترجیح می دهند یهودیان را با سرهای پایین، قربانیان دشمنان خود یا ربوده شده در تونل های تروریستی بدون هیچ چاره ای ببینند.روابط آمریکا و اسرائیل: آیا آمریکا ارتش اسرائیل را تحریم خواهد کرد؟  1

و من حرفی نزدم…

مارتین نیمولر کشیش برجسته لوتری در آلمان در دهه 1920 و اوایل دهه 1930 بود. او با بسیاری از ایده های نازی ها همدل بود و از جنبش های سیاسی راستگرای رادیکال حمایت می کرد.

اما پس از به قدرت رسیدن آدولف هیتلر در سال 1933، نیمولر به یکی از منتقدان سرسخت مداخله هیتلر در کلیسای پروتستان تبدیل شد. او هشت سال آخر حکومت نازی ها را از سال 1937 تا 1945 در زندان ها و اردوگاه های کار اجباری گذراند.

نیمولر را شاید بیشتر به خاطر بیانیه‌اش پس از جنگ به یاد می‌آوریم که آغاز می‌شود “اول آنها برای سوسیالیست ها آمدند و من صحبت نکردم…”

با انتخابات آتی نوامبر 2024 و فشار نیروهای طرفدار حماس و ضد اسرائیل در حزب دموکرات، به نظر می رسد روابط ایالات متحده و اسرائیل به هم ریخته است. به نظر می رسد متحدان آب و هوای مناسب اسرائیل قصد دارند از پشت به اسرائیلی ها خنجر بزنند که تصمیم شان برای انتخاب یک دولت محافظه کار برای منافعشان است.

به نظر می رسد بنیامین نتانیاهو، دولت او و اکثریت اسرائیلی ها در مقاومت در برابر این حمله اخیر متحد شده اند. تنها سوال باز این است که آیا دولت آمریکا به خود می آید یا ضعف چپ خود را نشان می دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید